WINNING ADS
In the battle of
commercial imagery, the winners are
Lanvin and Proenza Schouler. This upcoming season (now in stores near
you) advertising campaigns were all about humanity and interaction: women in tension
that also complement one another (Proenza Schouler), two very a la "Alejandro"
guys about to bite an apple (DSquared2), groups of socialite friends laughing ,
a former Gossip Girl riding a "rondo" horse (Missoni), women smiling and screaming in black and white (Dolce
& Gabbana)….As never seen before in the primal aspirational forces of
consumerism that we all find in glossy magazines, models are… unnaturally for
them, well, smiling or injecting some emotional reaction apart from deep eyes and
sexy attitude that doesn’t make them look so far away from average people.
There
even was a TV commercial for a high fashion line where interaction
went farther and a hand which can be read as the viewer's own, touches the model lips
to end both naked in a swimming pool. The general feeling as opposing to other
seasons is that this new interaction is an up front emotional, one where
humanity comes out: we are the ones interacting more directly with these
ads. So that way we could relate more to models? Maybe... Didn’t
really work that way with me, that’s why my winning ones still very
editorial-lish.
At least there is some
direct recognition in “some” human behavior, or a lot and that is unless you
usually get into cat fights wearing Lavin!
PROENZA SCHOULER
Willy Vanderperre - Photographer
Julia Nobis - Model
Melissa Tammerijn - Model
Marie Chaix - Fashion Editor/Stylist
Sally Branka - Makeup Artist
Yannick D'Is - Hair
Stylist
LANVIN
Steven Meisel - Photographer
Kinga Rajzak - Model
Iselin Steiro - Model
Alber Elbaz - Fashion Editor/Stylist
Guido Palau - Hair
Stylist
Pat McGrath - Makeup
Artist
En la batalla de las imágenes comerciales, los ganadores son Lanvin y Proenza Schouler. Para esta próxima temporada (ahora a la venta en las tiendas cerca a usted) las campañas tratan mas con la humanidad y la interacción: mujeres en tensión que también se complementan una a otra(Proenza Schouler), dos homres al estilo del "Alejandro" de Lady GAGA a punto de morder una manzana (Dsquared2), grupos de amigas de alta sociedad sonriendo y una Gossip Girl montando un caballo de carrusel (Missoni), mujeres sonriendo y gritando en blanco y negro (Dolce & Gabbana)... Como nunca antes visto en las fuerzas primarias de las que se aspira el consumismo que nos encontramos todos en brillantes revistas de moda, los modelos son ... antinaturalmente para ellos mas cercanos a a gente comun, sonriendo o inyectando algún tipo de reacción emocional, aparte de ojos profundos y una actitud sexy.
Incluso un comercial para
una línea de alta moda llego mas allá con la interacción, fue más lejos y una
mano que puede ser leída como propia del espectador, toca los labios de la
modelo para poner fin ambos desnudos en
una piscina. El sentimiento general que se opone a otras temporadas es que esta
nueva interacción es emocional en la delantera, donde la humanidad sale flote:
somos nosotros los que interactúan de manera más directa con estos anuncios.
Así que de esa manera nos podríamos reconocer mas en los modelos? Tal vez ...
En realidad no funciono de esa manera conmigo, por eso mis ganadores todavía
tienen un carácter mas editorial
Por lo menos hay algo de
reconocimiento directo de "algunos" en el comportamiento humano, o
mucho y eso seria a menos que usted soliera entrar en peleas de feroces mujeres
que visten Lavin!
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