THE INDEFINITE CONCEPTS

The Beautiful and The Sublime























Some have said it was a type of “bones collector" influence, some said it was based on Frida Kahlo’s paintings of human structure. Givenchy couture under the direction of Mr. Ricardo Tisci made it HUGE this season, his couture collection whether is about bones or not, as guessing, is surely one thing: prove of the master craft under the Givenchy brand.

The beauty: tend to be the harmonic, expressed figuratively in the feminine nude represents "the delicate", and under the masculine it represents "the force", in ancient Greek principles as the Doric, loninc and Corinthian styles, these defined the design of a certain type of column, which represent the male, the female, and the nature, Symmetry and proportion where the intrinsic values of the objects created under these principles.

By the XVIII century judge is closely related to the reason, and the idea that of the reason emanates the judge:  this is no more than the projection of the feeling and of the self as a human being, in all human creations, the judge bring the being into participation, it puts it (the being) in front of the object (natural, artistic..) and under judge the being determines the good, the bad, the fake, the real.

The dresses are like columns, in that matter the collection could be related to Kahlo and her vertebral column  paintings, the pain in them, the ugliness and the beauty of them, no further. Those dresses are quite Corinthian, they have proportions, symmetry, natural reference /(bones) adornments, and embellished natural forms in the lacing, and they are also structured, and strong, a bit macabre (with the little bones and the catholic symbolism), severe, static, and open to your judge to decide if they show too much, are an ode  for the good or the evil.

Certainly they are indefinite as they are sublime and they are certainly beautiful.


Algunos han dicho que tiene una especie de influencia del "coleccionista de huesos", algunos dicen que fue basada en pinturas de Frida Kahlo de la estructura humana. La colección de alta costura de Givenchy, bajo la dirección del Sr. Ricardo Tisci tiene un impacto ENORME esta temporada, su colección de alta costura si se trata de los huesos o no, como adivinando, es sin duda una cosa: prueba de la maestría en la técnica de la marca Givenchy.

La belleza: tienden a ser los armónicos, expresado en sentido figurativo en el desnudo femenino, representa "lo delicada”, y en virtud de lo masculino que representa "la fuerza", en los antiguos principios griegos como el dórico, jónico y corintio, estos estilos definen el diseño de un cierto tipo de columna, que representan lo masculino, lo femenino, y la naturaleza. La simetría y proporción son los valores intrínsecos de los objetos creados en virtud de estos principios.

Para el siglo XVIII EL juicio está estrechamente relacionado con la razón, y la idea que la razón emana del juicio: se trata no más que de la proyección del sentimiento y de sí mismo como un ser humano en las creaciones humanas, el juicio trae al sujeto a que participe, lo pone frente del objeto (natural, artístico ..) y el ser bajo el juicio determina lo bueno, lo malo, lo falso, lo real.

Los vestidos son columnas, en este sentido la colección podría estar relacionado con Kahlo y su vertebral (y por extensión con los huesos) en sus pinturas, el dolor en ellas, la fealdad y la belleza de esta, no más lejos. Los vestidos son muy corintios por si decirlos, tienen proporciones, la simetría, adornos naturales de referencia, y apliques en las formas naturales de los encajes y bordados, tienen estructura también, son fuertes, un poco macabros, severos, estáticos, y abiertos al juicio, para decidir si muestran en exceso, son buenos o malos.

Como nunca se podrán definir por completo , pues son sublimes y ciertamente son hermosos.

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