July 07, 2010

LAND RESORT OR CRUISE VACATION






Resort/Cruise collections are the collections in between fashion weeks defined for the vacation periods and they are the constant reminder of how the fashion classical order of seasonal costume development and production has change, in order to satisfy costumers globally and at the same time, further than being directed for vacation getaways these are the collections that inject dynamism to inventories and displays during the year, some approaches are made to reproduce the classics and the heritage or most important aesthetic of a brand or designer label, to make it stronger or make it last in time, and they could be as diverse, with a range that begins with a heavy coat for the snowy destinations and ends with a swimsuit for those who rather take a bath of sun at a beach. Covering the needs of ultra fabulous labeled products, brands have go further to develop: sports equipment, furniture, home decor, transportation vehicles, hotels and even a whole home (have you read of Mr. Karl Lagerfeld's "Haute Homes" project in Dubai?) that summed the brand strongest aspects in one product for us all to live the complete branded lifestyle.

To read further on the Haute Homes Isla Moda Project: http://freshome.com/2008/07/14/karl-lagerfeld-to-design-haute-homes-in-dubai-isla-moda/

Looks top to bottom : Celine - Balenciaga - Burberry - Givenchy - Lanvin - Chloe Sevigny for OPC
Resort / Crucero son las colecciones de moda definidas para los períodos de vacaciones y son la constante recordatorio de cómo el orden de la manera clásica de desarrollo de vestuario de temporada y la producción ha cambiado con el fin de satisfacer a clientes a nivel mundial , al mismo tiempo, más allá de estar dirigida para los escapes de vacaciones se trata de las colecciones que inyectan dinamismo a los inventarios y a las vitrinas a través del año, algunos enfoques se hacen para reproducir los clásicos de las casas, el patrimonio o los más importantes estética de una marca o diseñador, para hacerla más fuerte y perdurarla en el tiempo, y pueden ser colecciones tan diversas con un rango que puede comenzar en un grueso abrigo para los destinos de nieve y terminar con un traje de baño para los que prefieren tomar un baño de sol en una playa, las marcas han tratado de cubrir las necesidades de tener productos etiquetados para suplir las “necesidades” de los que quieren una ultra fabulosa: material deportivo, mobiliario, decoración del hogar, vehículos de transporte, hoteles e incluso toda un hogar (Lea sobre el complejo de casas del Sr. Karl Lagerfeld en Dubái) que resume los aspectos más fuertes de la marca en un solo producto que permita vivir la experiencia completa y lo que significa el estilo de vida de una marca.

No comments: