January 19, 2011

WINNING ADS


In the battle of commercial imagery, the winners  are Lanvin and Proenza Schouler. This  upcoming season (now in stores near you) advertising campaigns were all about humanity and interaction: women in tension that also complement one another (Proenza Schouler), two very a la "Alejandro" guys about to bite an apple (DSquared2), groups of socialite friends laughing , a former Gossip Girl riding a "rondo" horse (Missoni), women smiling  and screaming  in black and white (Dolce & Gabbana)….As never seen before in the primal aspirational forces of consumerism that we all find in glossy magazines, models are… unnaturally for them, well, smiling  or injecting some  emotional reaction apart from deep eyes and sexy attitude that doesn’t make them look so far away from average people. 

There even was  a TV commercial for a high fashion line  where  interaction went farther and a hand which can be read as the viewer's own, touches the model lips to end both naked in a swimming pool. The general feeling as opposing to other seasons is that this new interaction is an up front emotional, one where humanity comes out:  we are the ones interacting more directly with these ads. So that way we could relate more to models? Maybe... Didn’t really work that way with me, that’s why my winning ones still very editorial-lish.

At least there is some direct recognition in “some” human behavior, or a lot and that is unless you usually get into cat fights wearing Lavin! 




PROENZA SCHOULER
Willy Vanderperre - Photographer
Julia Nobis - Model
Melissa Tammerijn - Model
Marie Chaix - Fashion Editor/Stylist
Sally Branka - Makeup Artist
Yannick D'Is - Hair Stylist






LANVIN
Steven Meisel - Photographer
Kinga Rajzak - Model
Iselin Steiro - Model
Alber Elbaz - Fashion Editor/Stylist
Guido Palau - Hair Stylist
Pat McGrath - Makeup Artist



En la batalla de las imágenes comerciales, los ganadores son Lanvin y Proenza Schouler. Para esta próxima temporada (ahora a la venta en las tiendas cerca a usted)  las campañas tratan mas con  la humanidad y la interacción: mujeres en  tensión que también se complementan una a otra(Proenza Schouler), dos homres al estilo del "Alejandro" de Lady GAGA a punto de morder una manzana (Dsquared2), grupos de  amigas de alta sociedad sonriendo y una Gossip Girl montando un caballo de carrusel (Missoni),  mujeres sonriendo y gritando en blanco y negro (Dolce & Gabbana)... Como nunca antes visto en las fuerzas primarias de las que se aspira el consumismo que nos encontramos  todos en brillantes revistas de moda, los modelos son ... antinaturalmente para ellos mas cercanos a a gente comun,  sonriendo o inyectando algún tipo de reacción emocional, aparte de ojos profundos y una actitud sexy.

Incluso un comercial para una línea de alta moda llego mas allá con la interacción, fue más lejos y una mano que puede ser leída como propia del espectador, toca los labios de la modelo para poner fin  ambos desnudos en una piscina. El sentimiento general que se opone a otras temporadas es que esta nueva interacción es emocional en la delantera, donde la humanidad sale flote: somos nosotros los que interactúan de manera más directa con estos anuncios. Así que de esa manera nos podríamos reconocer mas en los modelos? Tal vez ... En realidad no funciono de esa manera conmigo, por eso mis ganadores todavía tienen un carácter mas editorial

Por lo menos hay algo de reconocimiento directo de "algunos" en el comportamiento humano, o mucho y eso seria a menos que usted soliera entrar en peleas de feroces mujeres que visten Lavin!

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