THE BEAUTY OF BONES


''In the end beauty is just about bones'' 

The saying has come so close to reality that getting tattooed a whole human bone structure over his skin made out of Rick Genest not only a weird, unique  sometimes terrifying looking person, but a  good looking one as well (fashion always preffers) a really good looking and unique one. By becoming the 'Zomby Boy' this Canadian living in Montreal was found by Nicola Formichetti (Creative director of Mugler, fashion director for Lady Gaga, fashion director at Vogue Hommes Japan and fashion director at Uniqlo) through facebook who then flew him to Paris and made of Rico the official image for Mugler men's collection as well as walking sensation for both the male and female Mugler shows.

But the story goes deeper than that, Rico didn't even have a passport and was refusing to go to Paris (clarifying he was not a criminal) the guy just had some debts, and he was a homeless man... Debts that Mr. Formichetti had no problem taking care of, around US$20.000 where paid to proceed on bringing him to France and making of Rico part of the industry, very emotional moments and even crying episodes went through the deal. Rico overall what anybody could think of his image, seems to be very warmhearted in all his interviews and is now an outsider that found his place in fashion, a  favorite of creative open minded spirits, some kind of cult icon, and even a sexual fantasy of many, he also appears as a main character in the latest Lady Gaga video for her 'Born this way' song. In the end beauty is just about bones indeed.







Lady Gaga remix for Mugler from RENS VAN HEDEL on Vimeo.


''Al final la belleza solo se trata de huesos''

El dicho ha llegado tan cerca de la realidad que haberse tatuado toda una estructura ósea humana por encima de su piel hizo de Rick Genest no sólo una persona extraña, con un look único  a veces aterrador, pero también atractiva, (como la moda prefiere siempre) una muy  atractiva y  única. Al convertirse en el  ‘Zomby Boy ' este canadiense que vivía  en Montreal, fue encontrado por Nicola Formichetti (director creativo de Mugler, director de moda de Lady Gaga, director de moda de Vogue Hommes Japón y director de moda de Uniqlo) a través de facebook quien luego lo trasladó a París e hizo de Rico  la imagen oficial de la colección para hombres , así como la sensación de las pasarelas tanto para la muestra masculina como femenina de Mugler.

Pero la historia va más allá de eso, Rico ni siquiera tenía un pasaporte y se negaba a ir a París (aclarando que no era un criminal), el chico sólo tenía algunas deudas, y era un hombre sin hogar ... Deudas de las que el Sr. Formichetti no tuvo ningún problema en hacerse cargo, alrededor de 20.000 dólares EE.UU. se pagaron  para proceder a llevarlo a Francia y hacer de Rico parte de la industria, se dice que momentos muy emocionales e incluso episodios de llanto se dieron a través del trato. Rico por encima de lo que cualquiera pueda opinar acerca de su imagen, parece ser una persona muy cariñosa en todas sus entrevistas y ahora es un extraño/incomprendido que encontró su lugar en la moda, el favorito de los espíritus creativos y de mente abierta, una especie de icono de culto, e incluso una fantasía sexual para muchos.  También aparece como  personaje principal en el último video de Lady Gaga para su canción 'Born this way ". Al final de hecho  la belleza puede tratarse  sólo de huesos.


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