June 02, 2011

I HEAR COLORS

The bright colors trend is about to become residual. Reported by Cathy Horyn at her last Of The Runway 'All things fashion', in a safe world of neutral plain denim the bestseller at Bloomingdales are not other than the J Brand colored denim jeans, (of course) next to all things high fashion in 'pop up' colors that might make your life a bit brighter and happier this season.

Indeed J Brand is interpreting fashion through  Jeans, so when she asks if there isn't other company that can offer something "new" aside from J Brand? I would say colored Jeans are anything but new, still a very clever move from J Brand being almost the only "mass affordable" company making them. Where in the scene is Levi’s or Diesel or so many other participants in the denim industry? Is not the obvious question, not so much as asking how is it possible that people behind denim brands did not see it coming? when it was so obvious that to "interpret high fashion" this season they had to use vibrant colors, Maybe they just have the wrong people that keep on producing safe blue-jeans with stone washes.

Denim is definitely a good way to give a trend to the masses at least by this time to the mass that could afford J Brand's Jeans reported to be in Japanese stretch twill at US $176. In the meantime get your punch of Jil Sander's season legacy from any source you might. And take out as much advantage you could from the strongest trend of SS 2011.

 



La tendencia de colores brillantes está a punto de convertirse en algo residual… Cathy Horyn reporto en su último artículo para ‘Of the runway’ 'All things fashion’. Como en un mundo de denim seguro, plano y neutral lost best-seller en Bloomingdales no son otros que los jeans de colores de J Brand, (por supuesto) al lado de todas las cosas hig fashion en colores 'pop up ' que pueden hacer nuestras vidas un poco más brillantes y más felices en esta temporada.

De hecho J Brand si esta interpretando la moda a través de jeans, así que cuando ella pregunta si no hay otra compañía que pueda ofrecer algo "nuevo" al margen de JBrand? Yo diría que los Jeans de color no tienen nada de nuevo. Aun sigue siendo un movimiento muy inteligente de J Brand ser casi la única marca "asequible " haciéndolos. Donde en la escena Levi's o Diesel o tantos otros participantes en la industria del denim? No es la pregunta obvia, no tanto como preguntar ¿Cómo es posible que las personas detrás de las marcas de denim no lo vieran venir cuando era tan obvio que el "interpretar la moda" en la industria del denim para en esta temporada se trataba de una sola cosa: los colores vibrantes, Tal vez sólo tienen la gente equivocada que mantiene la producción de blue-jeans con lavados de piedra.

El denim es definitivamente una buena manera de hacer llegar una tendencia a las masas al menos por esta vez a la masa que puede darse a la compra de J Brand Jeans a 176 dólares por pantalón. Mientras tanto consiga su golpe de color y siga el legado de Jil Sander para la temporada, cualquier fuente es válida. Saque ventaja todo lo que puedo de la tendencia más fuerte de la primavera y verano de 2011.


Drawings by Elijah Burgher
VIBRANT  J Brand Jeans

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