February 09, 2012

COLLABORATIONS...

MARNI at H&M







The most anticipated collaboration is the H&M one (they always are), to this point the images have already leaked, the special Vogue has given a broad overview of the collection, the video campaign and promo has been released and another collaboration came in hand with the first one: Sofia Coppola would join the group and would support, with her vision behind the image of the alliance Marni /H&M. Now we just need to wait for the full look book, the show and the arrival of the sale date, pieces are sure to disappear from stores while the duration of a wink… What has often been asked is how effective this partnerships are being?

A report showed that the success of the partnership isn't in sales figures, but in the presence of the brads, the fact that the world will talk, share and make viral that  two names in fashion came together to make something “available to many "seems to be the motor that moves brand to do it. The same that is starting to drown consumers  in collaborations and collections that to some extent are not fulfilling the purpose for which they were made: many of those who want to buy them can’t even have a glimpse of them when next thing you know: they are sold out, and those who  do buy them just want to resell ...

La más esperada de las colaboraciones es la de H&M (siempre lo son)  para este punto las imágenes ya se han filtrado, el especial de Vogue ya ha dado una amplia perspectiva de la colección, el video promocional ha sido publicado y otra colaboración vino de mano con la primera: Sofía Coppola se uniría la grupo y su visión  respaldaría la imagen de la alianza Marni/H&M. ahora solo falta el lookbook completo, el desfile y la llegada de la colección a las tiendas, que seguramente ha de desaparece de ellas en lo que dure un pestañeo. Lo que mucho se cuestiona es ¿Qué tan efectivas están siendo las colaboraciones?. 

Un reporte demostró que el éxito de las tiendas no está en  las ventas, sino en la presencia de las marcas, el hecho de que en el mundo entero se hable, comparta y cuente que dos nombres de la moda se unieron para hacer algo al "alcance de muchos” parece ser el motor que las mueve, uno que para comienzos del año está ahogando a los consumidores en colaboraciones y colecciones  que en cierta medida no están cumpliendo el fin para el que fueron hechas: muchos de los que las desean no alcanzan a verlas cuando ya están agotadas y quienes las compran solo quieren revenderlas...



Dree Hemingway for Sandro








Great-granddaughter of "ahamm" Ernest Hemingway... Dree  is one of the models becoming designers and joining one of the affordable names to create a capsule collection of 10 pieces "inspired by her childhood": with the bohemian and tribal influence of current trends where native and indigenous blend with the urban (thus that means that she was raised by a tribe that devour literature and smoke cigarettes? …Maybe), the collection was presented at a party last week at the Sandro store on Bleecker Street, betting  for the coming days and all the local fashion madness driven by these days New York Fashion Week.



Biznieta de “ahamm” Ernest Hemingway... Esta joven es una de las modelos que se vuelven diseñadoras y se une a uno de los nombres asequibles para crear una colección capsula de 10 piezas "inspiradas en su infancia":  con aires bohemios y una influencia tribal propia de las actuales tendencias nativas e indígenas que se mezclan con lo urbano, fue presentada en un fiesta la semana pasada  en la tienda neoyorkina de Bleecker Street apostándole a la movida local que se viene con la Semana de la Mona de Nueva York.


Jason Wu for TARGET





Past Sunday Target launched its collection in collaboration with one of the eastern forces that lead the fashion field, the young Taiwanese and American design promise Jason Wu. His anticipated collection, to which was given opening with videos of a mischievous cat that represents the soul of the collection; it was vanished from stores, in seconds most of the pieces were swept from the shops, which forced Target to replace inventories ahead of schedule, there is even a video registering a couple that bought the entire collection at a single sale point (for about $ 7.000). It was reported that today more than 11,000 items of the Jason Wu for Target collection is on e-bay: the business opportunity behind great design makes some people move ahead and buy pieces intended to be affordable to then resell them for sums that can exceed the average cost of  a designer season piece, one that doesn’t come with a 'mass retailer collaboration' tag.

El pasado domingo Target lanzo la colección en colaboración con una de las fuerzas orientales que lideran el mundo de la moda, el joven taiwanés y promesa del diseño americano Jason Wu.  Su anticipada colección. a la que se le dio apertura con vídeos de  un pícaro gato que la representaba,  se fue como llego: en instantes varias de las piezas fueron barridas de las tiendas, lo que obligo a Target a suplir inventarios antes de lo programado, incluso existe un video en donde una pareja compro toda la colección presente en un solo punto de venta (por US$7000). Se ha reportado que hay más de 11.000 artículos de Jason Wu para target en ebay: es que la oportunidad de hacer negocio con los grandes del diseño mueve a muchos que se adelantan a comprar las piezas destinadas a ser asequibles, para luego revenderlas por sumas que pueden llegar a superar el costo promedio de una pieza de  temporada propia del diseñador y no  una producto de una  colaboración con un expendedor masivo.




TOPSHOP's NEWGEN Tees by Jonathan Saunders/Christopher Kane




For the upcoming London Fashion Week,  Topshop will launch a collection of t-shirts designed by the NEWGEN alumni (New Generation), a school/foundation created by the British Fashion Council to promote new talent. The collection will include pieces by Erdem,Chritopher Kane, Mary Katrantzou among others and pieces will be about $50.


Para la próxima semana de la moda de Londres Topshop lanzara una colección de camisetas diseñadas por los alumnos de la NEWGEN (New Generation) un grupo/fundación creado por el British Fashion Council para promover los nuevos talentos. La colección incluirá piezas por Erdem, Chritopher Kane y Mary Katrantzou  y rondaran los US$50.


Alberta Ferretti + macy's 


Alberta Ferretti teamed up with Macy's for its next designer collaboration.


Macy's acaba de anunciar que su próxima colección en colaboración con una marca de lujo sera junto a Alberta Ferretti.

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